RADIOLOGIJA

Rendgen (RTG)

Rendgen je brza i korisna dijagnostika koja uz pravu indikaciju daje puno podataka koji su odlučujući za dalje zbrinjavanje pacijenta i kontrolu bolesti. Rendgenski aparati predstavljaju uređaje koji proizvode tzv. rendgenske ili X zrake i omogućavaju njihovu primjenu u medicini. Doza zračenja koju pacijent primi tokom snimanja je minimalna.

Želite pregled?

ŠTA JE

RENDGEN (RTG) ?

tzv. rendgenske ili X zrake i omogućavaju njihovu primenu
u medicini. Doza zračenja kojupacijent primi tokom
snimanja je minimalna.

snimanje

kako funkcioniše?

Svaka slika nastala korišćenjem rendgenskog zraka nastaje usled različitog apsorbovanja (upijanja) zračenja u različitim strukturama ili delovima tela. Gusta struktura, kao što je kost, apsorbuje visok procenat rendgenskog zraka (koja se na slici koju dobijemo predstavlja kao svetlo siva), dok strukture male gustine, poput mekih tkiva, apsorbuju mali procenat zračenja i na dobijenom snimku imaju tamno sivu boju.

snimanje

kako funkcioniše?

DIJAGNOSTIKA

KADA JE POTREBNO RADITI
RTG?

Lekar će vas uputiti na rendgen ako veruje da slika određenog dela vašeg tela može pomoći u pronalaženju uzroka i simptoma bolesti kao i u i lečenju. Najčešći rendgenski snimci
su slike grudnog koša ( srce i pluća) i slike ruku, nogu ili kičme kod pacijenata koji imaju sumnju na povrede ili druge bolesti u kostima, zglobovima ili leđima, provera postojanja kameca u bubregu i/ili mokraćnoj bešici itd.

ZAKAŽITE PREGLED